Home // Zarządzanie najmem // Nieruchomość // Jak stworzyć dobre ogłoszenie o wynajmie mieszkania?

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o wynajmie mieszkania?

Jak stworzyć dobre ogłoszenie o wynajmie mieszkaniaPierwszym krokiem, aby znaleźć najemcę na Twoją nieruchomość, jest zakomunikowanie światu, że masz mieszkanie do wynajęcia. Najlepiej sprawdzającą się metodą komunikacji jest niewątpliwie Internet. Stworzenie dobrego, czyli przede wszystkim skutecznego ogłoszenia dotyczącego wynajmu, nie jest wcale rzeczą trudną. Wystarczy odpowiednie podejście i brak przerostu formy nad treścią.

Chciałbym zaznaczyć, że w poniższym wpisie nie będę poruszał tematu innych rodzajów ogłoszeń niż tych umieszczanych w internecie.

 

O innych sposobach dotarcia do swoich przyszłych lokatorów, możesz przeczytać w artykule: » Jak znaleźć odpowiednich najemców?

 

Podstawowe parametry

Umieszczając ogłoszenie na jakimkolwiek portalu dotyczącym nieruchomości, zostaniesz poproszony o podanie kilku podstawowych parametrów dotyczących Twojego mieszkania. Będzie to: powierzchnia lokalu, ilość pokoi, piętro, lokalizacja, itd. Aby Twoje ogłoszenie dotarło do odpowiedniej grupy odbiorców, powinieneś uzupełnić jak najwięcej pól proponowanych przez portal, a najlepiej wszystkie.

Jeżeli, przez pośpiech, ominiesz część niewymaganych parametrów, musisz liczyć się z tym, że wyłączasz swoją ofertę z pewnej grupy wyszukiwań. To znaczy, że gdy portal zapyta Cię o piętro i Ty nie wpiszesz, że jest to np. poziom 0, a ktoś w opcjach wyszukiwania zaznaczy później, że interesują go tylko mieszkania znajdujące się na parterze, to Twój parterowy lokal nie zostanie mu wyświetlony. Warto więc odpowiedzieć na wszystkie zadane przez formularz pytania.

 

Treść ogłoszenia

Treść w ogłoszeniu powinna być przede wszystkim zwięzła i konkretna. Zbyt długie i szczegółowe oferty się nie sprawdzają. Zbyt krótkie również na dają pożądanych efektów. Co zatem dokładnie powinieneś tam zawrzeć?

Podstawowe dane o ofercie portale wyświetlają same, zgodnie z tym co uzupełniłeś wcześniej. Aby nie wydłużać zbytnio treści ogłoszenia tym, co już na stronie jest wyświetlone, najlepiej zawrzeć te informacje w jednym, zgrabnym, rozpoczynającym zdaniu (przykład trochę niżej).

Elementy jakie powinna zawierać treść ogłoszenia, to:

» Podstawowe parametry – (powierzchnia lokalu , ilość pokoi, piętro, lokalizacja)
» Wyszczególnienie pomieszczeń – (warto podać metraże pokoi)
» Opis sprzętu i umeblowania – (krótko, a konkretnie)
» Opis lokalizacji – (pod względem komunikacji z ważnymi punktami)
» Dodatkowe atuty mieszkania – (np. miejsce postojowe w garażu podziemnym)
» Warunki najmu – (wysokość opłat, kaucji, termin od kiedy będzie można wynająć lokal)

Może wydawać się, że jest tego dużo, ale spójrz na przygotowany przeze mnie przykład:

Do wynajęcia 2-pokojowe mieszkanie – 42m², na 3 piętrze, przy samej stacji Metro Politechnika. Pokoje 15m² i 10m² (nieprzechodnie), oddzielna kuchnia, łazienka, duży balkon, piwnica. Lokal umeblowany tak jak na zdjęciach. W pełni wyposażona kuchnia (lodówka, kuchenka, pralka, zmywarka). 100m do stacji metra, 5 minut metrem pod Pałac Kultury. Mieszkanie po remoncie w 2012 roku.

Czynsz 2000 zł + prąd i gaz. Jednomiesięczna kaucja. Od zaraz.

Nie jest to chyba długie ogłoszenie. Nieprawdaż? A informuje czytelnika o wszystkich niezbędnych szczegółach dotyczących oferty.

Jeszcze jedna uwaga. Epitety typu „znakomita lokalizacja” nie są dobrym pomysłem, ponieważ takie stwierdzenie nic konkretnego nie mówi, a poza tym, ta znakomitość jest tylko subiektywną opinią.

 

Zdjęcia – podstawa skuteczności

Dobrze zrobione zdjęcia mieszkania to podstawa skutecznego ogłoszenia. Oferty, które nie zawierają zdjęć, nie mają szans na przebicie się wśród konkurencji, więc w ogóle o tym zapomnij. Oczywiście z tym również nie należy przesadzać. 8 – 10 fotografii w zupełności wystarczy i właśnie takie limity narzucają pewne portale.

Umieszczone w ogłoszeniu zdjęcia pomagają oglądającemu w stworzeniu, w głowie, wizualizacji Twojego mieszkania. Dlatego też, podczas fotografowania, powinieneś się skupić na tym, aby obejmować całe pomieszczenia, a nie tylko ich fragmenty. Zaznaczę również, że najlepiej jest robić to w dzień, ponieważ światło słoneczne daje dużo lepsze efekty od sztucznego.

 

Nie warto koloryzować

Częstą przypadłością właścicieli nieruchomości jest nadmierne ubarwianie swojego lokalu w treści ogłoszenia, lub pomijanie pewnych niedogodności dotyczących mieszkania. Nie jest to dobra praktyka. Po pierwsze, dlatego, że szkoda tracić czasu na ludzi, którzy zostali wprowadzeni w błąd i dane mieszkanie zupełnie nie spełnia ich oczekiwań. Po drugie, dlatego, że przy „sprzedaży” (a wynajem mieszkania jest pewnym jej rodzajem) bardzo istotne jest pierwsze wrażenie zrobione na „kliencie”. Jeżeli ktoś oglądał Twoje mieszkanie na pięknych, panoramicznych, przerobionych w jakimś programie zdjęciach, a teraz wszedł do mieszkania i nie widzi już tych wspaniałych kolorów, to ciężko będzie go zachęcić do wynajmu. Po prostu będzie zamiast ekscytacji czuł rozczarowanie. Ogłoszenie powinno przedstawiać mieszkanie takim jakim jest i nic ponadto.

 

Pamiętaj, że Twoja oferta umieszczona w Internecie ma służyć tylko do wygenerowania pierwszego kontaktu z potencjalnym najemcą. Do tego, aby wynająć mieszkanie, jest jeszcze długa droga, ale o tym w kolejnych artykułach.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.